Pladser hos Troppen
Der er ledige pladser i troppen. I er velkommen til at komme forbi en mødedag, få en snak med lederne og prøve at være spejder hos os nogen gange inden du melder dig ind.
Om Troppen
Tropsspejder, storspejder eller bare spejder, kært barn har mange navne.
Tropsspejdere dækker som udgangspunkt aldersgruppen 12-16 årige eller 6-9 klasse.
For at tage det lidt fra starten af, så dækker tropsgrenen/spejdergrenen den aldersgruppe som spejderbevægelsen blev opfundet til, og den adskiller sig fra mikro-, mini- og juniorgrenen ved, at spejderne her får meget mere ansvar – men fortsat er under voksen ”overvågning”.
Det er i denne aldersgruppe en del af de klassiske spejderprincipper, som f.eks. ”børn leder børn”, ”learning by doing” samt ”at klare sig selv” rigtig udfolder sig.
Målet er grundlæggende, at spejderne selv bliver i stand til, at planlægge, gennemføre og evaluere aktiviteter, herunder møder, ture mv., med patruljen som omdrejningspunkt.
En patrulje består af en patruljeleder (PL) og en patruljeassistent (PA) samt en række patruljemedlemmer. PL og PA, er normalt de ældre og mere erfarne spejdere der er villige til, at påtage sig lederansvaret. Patruljens kerne er fællesskabet og det er vigtigt, at spejderne lærer at lytte til hinanden og træffe beslutninger i fællesskab, men i sidste ende er der mulighed for, at PL og PA kan træffe beslutning på hele patruljens vegne.
Da vi er afhængige af hvor mange der kommer til møder, deltager på ture og arrangementer mv., har vi ikke en fast patruljestruktur pt. Det vil sige, at vi laver patruljer for en periode eller en tur og arrangement – på den måde lærer alle i troppen hinanden bedre at kende.
Kommunikation
I det daglige bruger vi messenger gruppen ”Nykøbing F Trop”, det er her der kommer information om møder, ændringer af møder, tilmeldinger til ture arrangementer mv., samt hvis der sker ændringer i sidste øjeblik, kommunikeres det ud på messengergruppen.
De fleste tilmeldinger til ture og arrangementer kan man normalt finde i kalenderen men i troppen har vi ind imellem tilmelding til ture og arrangementer ved MobilePay, da det er beløb der bare sendes videre til andre arrangører af ture og arrangementer.
I kan se mere om kommunikation i gruppen på nykfspejderne.dk/kommunikation.
Program for møder mv.
Den ”gamle trop” laver normalt program frem til efterårsferien, så der er noget at starte op på. Efter efterårsferien bliver der lavet program for resten af halvåret i fællesskab. Der laves program for andet halvår lige efter jul. I halvårsprogrammet er der lagt de ture ind som vi forventer der bliver – men der er både ture der kan blive aflyst og der kan komme nye til.
Praktisk info Halvårsprogrammet, tilmeldinger til ture mv. lægges op her på hjemmesiden løbende og der kommer som regel et opslag i messengergruppen.
Vigtigt
Hvis I har børn med specielle behov, medicin, allergier eller andet, så skriv det til Magnus så vi kan holde medlemsservice opdateret. Vi kan bedst hjælpe hvis vi er informerede.
Mødedage
Vi mødes onsdag kl. 18:30-20:30 + når vi aftaler der er ekstra møder. Det forventes man i udgangspunktet kommer til møde, med mindre man er syg, er til begravelse eller andet.
Hvad skal man have med til møderne
Husk at vi altid har spejdertørklæde og -uniform på, når vi er til spejder, og generelt er klædt på efter vejret og de aktiviteter der er på mødet.
Når det er koldt så klæd jer på efter lag-på-lag-princippet, så det er nemt at tilpasse påklædning i forhold til aktivitetsniveauet.
Afbud til møderne
Det kræver en del planlægning at afholde et spejdermøde og derfor er det vigtigt at man i god tid melder fra hvis man ikke har mulighed for at komme til næste møde - både af hensyn til planlægning og til indkøb af materialer.
Afbud skal ske ved at skrive på messenger direkte til Magnus og Tomat (Betina).